weer een zeiltocht - Reisverslagen van Wieger Homan - WaarBenJij.nu weer een zeiltocht - Reisverslagen van Wieger Homan - WaarBenJij.nu
weer een zeiltocht

Ik heb besloten om weer een zeiltocht te maken. Nu met de Oosterschelde een topzeilschoener. Minder primitief dan de Tres Hombres, zelfs een beetje luxe. Electriciteit, douches een paar wc' s koelkasten en een echte kok.
Louky vond het goed, maar het blijft altijd moeilijk zolang zonder elkaar.
Het is een boot die normaal vaak tochten maakt bij de Kaapverdische eilanden, hij heeft naast de zeilen ook een motor en is commercieel in gebruik. Totaal anders dus dan de Tres Hombres, het varende ideaal.
De tocht gaat van Auckland New Zeeland naar Stanley op de Falkland eilanden. Dus om kaap Hoorn.
Dit schip is redelijk groot (een driemaster) neemt meer trainees mee, volgens mij 21, en heeft een vaste bemanning van een stuk of 7.
Ik zal het nog zien. Vanavond om 17.00 de eerste kennismaking.... Spannend het worden ongeveer 6 weken zonder land met 30 onbekenden op een topzeilschoener.